Wednesday, June 16, 2010

sedekah la lemak tiga empat kilo

makan, tidur
makan, tidur
lepas makan terus tergolek macam dugung
lepas makan terus berendam macam badak
lepas berendam rasa lapar, maka terus selongkar periuk. bila dah sendawa mata rasa lali, maka terus bergolek. bila selesai ternak tahi mata, perut berbunyi kembali, maka terus selongkar periuk lagi.

aku bukan sengaja nak bertabiat  buruk seperti kakak tiri Cinderella tu, aku terpaksa. kau ingat aku suka ke tabiat anak dara malas, buruk, kertu macam tu. aku ulang sekali lagi ye. I TERPAKSA NYAH! i tak suka tau. jatuh saham i kalau putera-putera raja kat luar sana tahu benda ni. mesti diaorang terpaksa cancel plan nak meminang i kan. so, off record jelah segala yang aku cerita tadi ye. biar pecah di perut jangan pecah di mulut hokey! kau kena paham situasi aku. segalanya sebab TERPAKSA. 

ni aku nak story la kenapa aku terpaksa bergolek macam dugong dan badak selepas kenyang.


sebab aku dah fed up orang cakap badan aku macam kanak-kanak sekolah. jahat betulkan orang-orang yang kata macam tu. hati aku terguris, dirobek-robek tau. sesedap rasa je mulut diaorang tu kata badan aku macam budak sekolah rendah. okey fine, memang la badan aku macam budak sekolah rendah pun. tapi tak payah la diaorang tu nak mention beribu ratus lemon kali. ustaz aku pernah cakap kalau sesuatu tu diungkapkan 44kali, maknanya dah jadi macam doa. maknanya diaorang tu sentiasa doakan badan aku sentiasa macam budak sekolah rendah jelah kan. BENCI! 

hello, dah macam-macam usaha aku buat. macam-macam supplement aku dah cuba, tapi still tak ada kesan. perut jela yang membesar, part lain tak pun. dah elok-elok aku terima keadaan diri ni seadanya, ada pulak makhluk-makhluk nak melemahkan mental aku ni. jahatkan diaorang. daripada nak melemahkan mental aku, baik la diaorang tu sedekah lemak berlebihan kadang-kadang gendut yang bertempek kat perut, peha dengan bontot diaorang tu kat aku. boleh ke??

mr ehem i jugak paling memahami. dia panggil i debab, chubby, gemuk. dah boleh jadi doa kalau 44kali dia panggi i  macam gitu.

5 comments:

NAZ said...

rasa nya semua soal genetik :) i pun dah try sama je haha

Unknown said...

meh amek lemak tie yg manyak neh..tie xsuke manyak lemak..tp kalO tie kurus pOn maybe rmai akan kta cam bdak sekolah lg i suke..rsa cam awet muda lak sdgkan umO da 20 lebey.. :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

doa tue...
hahaha..
sah jadi nanti...
;)

Aliesha Kirana said...

uiks terasa lak...huhu..kalu bley derma lemak..dh lama AK offer..hehehe... free je xyah byr..hak hak... try guna herbalife lak~~~ InsyaAllah ok.. tp AK xjual..hahahah~~~ kene tnye dealer die la~~
jemput ke rumah AK ya~
http://citrahatialieshakirana.blogspot.com/2010/06/alhamdulillah-selesai-dugaan.html

ada m0khtar said...

nasib kita serupa naz...
kdg2 mmg r boleh sedapkan hati gitu yatie, tpi kalau asyik kena psycho xbest jugak.. huhu..
ko pun doakan aku chubby gak senja... hehehe..
inyaAllah bakal dicuba aliesha... thanx for sharing =)