Thursday, April 15, 2010

budak-budak zaman sekarang


harian metro 14/02/2010. kelik sini untuk baca.

apa nak jadi la dengan budak-budak sekarang ni. tak buleh ditegur langsung, mula la berlagak samseng. tak tau la mana silapnya budak-budak sekarang ni terlalu BEGAR. kau pernah dengar tak word tu? maknanya DEGIL!

jangan kata budak sekolah menengah, budak sekolah rendah pun dah bukan main berlagak samseng. kalay setakat nak hendik, tengking naik suara dengan cikgu tu dah memang benda biasa. dah tak jadi benda yang pelik bin ajaib pun. kalau nak dibandingkan dengan zaman aku sekolah dulu, kes budak degil melayan cikgu ni jarang dapat dengar. bukannya tak da langsung, tapi tak sampai ke tahap melampau terlalu kurang ajar dengan cikgu.


siapa kata tugas cikgu tak mencabar?


6 comments:

Mr.Homosapiensz said...

yeahh..btol2 budak sekarang memang x makan ajar...

nti bila di marah di rotan kata mendera lak..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sgt mencabar...

saya_arief said...

kene rotan banyak ni.
kasi pengajaran cket.

I n n z said...

trk dak2 skunk.
tak takut lgsg dgn cikgu.

ada.m0khtar said...

tu la.. banyak betul cabarannya. bila rotan nak mendidik, dikata mendera. bila dibiarkan, rosak pulak jadinya.. kadang-kadang mula la rasa tak sabr nak tunggu kontak habis, then nak ke bidang lain..

Stargone said...

Adeh, apa nak jadi lar budak budak sekarang. sungguh menyedihkan. T_T