Tuesday, February 23, 2010

perjalanan 11 jam melalui jalan darat

bila nak bukak cerita pasal perjalanan, jarak aku teringat je 1 scene dalam senario lang buana. 'habis sebatang rokok orang kaya'. kau pernah tengok tak cerita tu? aku suka jalan cerita tu. ada banyak mesej tersirat yang sangat berguna.

okey, ni kisah kelenguhan otot-otot dan sendi. ahad lepas aku dari kedah ke johor. cuti dah habis. tapi HATI nak cuti lagi. sepanjang jalan melayan perasaan jelah.

muka kepeningan mengadap laptop dalam kereta. aku memang tak buleh membaca or buat something yang kena focus masa dalam kereta. mula la rasa pening pastu loya je. tapi kalau berangan tidak memerlukan focus terutamanya bahagian mata. JADI yang tu aku buleh buat.


tengok je la gambar-gambar sepanjang 11 jam tu ;

tersangkut tengah highway lebih kurang 30minit. masih tidak mengetahui punca kesesakan tika itu.

driver yang sangat santai. sedang memotivasikan diri sendiri seolah-olah memandu di tepian pantai dalam keadaan yang santai sambil menikmati kacang rebus.


co-pilot yang banyak memberi persoalan berkaitan hati. sesi luahan perasaan yang sangat mengujakan.


punca telah diketahui. telah berlaku kemalangan




lebih kurang 7 biji kereta terlibat. langgar bontot. masa ni hujan lebat jugak la. agaknya kereta-kereta tu tengak laju then tiba-tiba kereta yang kat depan brek mengejut. then penyondolan berlaku lak. sampai ke atas bumbung kereta kau.

insaf seketika!

yang menarik perhatian seterusnya adalah bas menunda lori mini. hairan je aku tiba-tiba je pulak bas tu jadi kereta tunda lori mini tu. *yeke nama kenderaan tu lori mini? suka hati aku je bagi nama. asal kau paham kita okey la ye =)



dan dengan segala usaha yang gigih kami memotong bas dan lori mini yang berkeadaan pelik itu. okey inverstigation selesai. kat depan bas tu ada trak tunda. trak tu tunda bas dengan lori mini tu sekaligus. badan bas tu dah rentung pun. tak sempat snap la gambar kerentungan bas tu. kau paham-paham la aku ni bukannya ada bakat dalam seni-seni mengambil gambar ni kan.


tak sabar nak balik kampung cuti bulan 3 ni. tapi tak sanggup nak mengejangkan otot dalam kenderaan. APAKAH PENYELESAIKAN KEPADA PERMASALAHAN INI?

rumit kan!