Friday, February 19, 2010

geng anak dan mak dara

pejam celik dah hampir 2 bulan aku hidup sendiri sekarang. dah kena bertanggungjawab untuk diri sendiri. dulu pun bertanggungjawab jugak, tapi sekarang ni lagi bertanggungjawab. dah buleh jadi bini orang kot. gila GATAI!!
segala urusan duit untuk makan minum, sewa rumah, segala bil air, elektrik, astro, telefon. tak lama lagi kereta dah kena urus sendiri. *wah galak gila bagi klu perkataan kereta tu. hak hak hak. kalau dulu cukup bulan je mula la mesej incik mokhtar buat ayat anakanda sedang mengalami musim kering kontang, ketandusan. sekarang ni jangan harap la dapat buat muka tak malu macam tu lagi.
aku tak pernah kenalkan lagi kat kau insan-insan terdekat dengan aku sekarang ni kan. muka manusia-manusia ni aku kena mengadap setiap hari sekarang. bangun pagi nampak diaorang. breakfast dengan diaorang. pergi kerja dengan diaorang gak. lunch dengan diaorang. dinner dengan diaorang. tidur pun kadang-kadang dengan diaorang. layan halimah jongang dengan diaorang. dan yang paling penting GOSSSIIIP dengan diaorang.
DIOARANG adalah housemate aku. kami menyewa kat taman dekat dengan sekolah tempat kami mengajar. sewa rumah RM600 sebulan, ada 4 bilik dan 3 bilik air. *perlu ke aku bagitau benda ni? hak hak
asalnya 5 orang makhluk menginap dalam rumah tu. termasuk aku la tu. tapi jodoh tak lama. sorang dari housemate aku dapat pindah ke muar ikut suami dia. rezeki dia la agaknya walaupun baru je posting dah dapat pindah. jadi apa ditunggu lagi, jom aku kenalkan diaorang ni kau kau.
kau kenal tak dia ni?? nama dia cik ada. kerja cikgu. paling muda dalam rumah sewa kami. PALING PENTING status SINGLE!! anak dara lagi u!
+__+
ceh! galak tak sedar diri pulak nak berstatus single. jenuh aku nak memujuk mr ehem kalau dia baca statement tak sedar diri aku ni. okey i betulkan statement ni ye. SINGLE but NOT AVAILABLE.

ni la housemate aku. DAYAH dan INA. dari pahang dan terengganu. masih berstatus anak dara. memang otak sempoi diaorang ni. layan jelah kepala gila kentang GOSSIP. walaupun baru je kenal tapi dah macam-macam scene suka duka kami share sama-sama. diaorang ni pun dah muak kot tengok adegan aku melalak berjurai air mata.


housemate aku lagi sorang nama Yan. tak da dalam gambar ni. sebabnya masa kami sibuk dok bergambar dia pulak sibuk dok shoping cari barang hantaran. okey, isi tersirat di sini adalah dia bukan lagi anak dara. dah selamat menjadi isteri orang 15 hb lepas. tahniah YAN.


merakamkan detik bersama meraikan gaji pertama kami di tebrau city. kau tengok keterujaan jelas ketara dari pakaian si INa tu. sampaikan tak sempat nak tukar baju. balik je dari sekolah terus layan shoping sampai lebam kaki.

1 comment:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mak dara...
mcm name dalam halimah jonggang...
hehehehehe...