Wednesday, September 29, 2010

dunia magika


HELLO, selamat hari rabu, selamat pagi, selamat sejahtera, selamat semuanya. selamatkan aku dari serangan nazir-nazir. haha kantoi! sempat pulak update blog time semua orang tengah gundah gulana menunggu jemaah nazir muncul kat sekolah ni. actually, ni cara i nak reduce gundah gulana la. menenangkan hati dengan buat-buat busy. ceh! macam tak ada 'kerja' penting lain je nak buat kan. padahal berlambak-lambak buku nak kena tanda kat atas meja tu. masalahnya hati tak tenang, so mendatangkan banyak emosi kalau menanda buku sekarang ni. so, langkah terbaik buat-buat busy online. good idea kan.


hari ni lawatan nazir kat sekolah ni untuk pemantauan program LINUS. nazir tu bukan nama orang ye, tetapi jemaah nazir. ala mesti kau pernah dengar masa zaman sekolah-sekolah dulu. kalau sebut je nazir nak datang, semua kakitangan terutamanya cikgu-cikgu dah rasa seram sejuk je. aku pun tak tahu apa yang ditakutkan sebenarnya. lawatan hari ni untuk pantau program LINUS je pun, bukan ada kaitan dengan aku. LINUS ni program untuk murid tahap 1. literasi dan numerasi. walaupun aku tak ada kaitan, tapi sebagai warga sekolah yang budiman mesti la kalau cubit peha kanan, peha kiri pun terasa sakit. paham maksud aku kan. dah cukup,   tak payah nak melalut benda ni panjang lebar. aku nak cerita pasal benda lain, bukannya pasal encik zazir ni pun.


hari ahad lepas pergi layan filem magika dengan mr ehem. berjaya jugak bawak dia pergi tengok cerita ni. dah tau sangat dia bukannya minat cerita-cerita fantasi bajet puteri macam tu. kalau cerita gaduh-gaduh, perang-perang minat sangat la dia tu. jiwa kental la konon, tak layan movie aras jiwa sentimental. *__* btw, terima kasih daun keladi ye dear sudi gak temankan i walaupun muka u tu dan berkerut-kerut bosan. nanti i teman u tengok cerita Hindustan gaduh-gaduh pakai stick hockey kat dalam keretaapi ye. =)

tak tak! i bukan pelakon filem tu. i cuma penonton. 



aku bagi 4 setengah bintang untuk cerita ni. gila kedekut nak bagi full mark kan. *__* thumb up buat KRU. good job guys. aku puas hati dengan cerita ni. pelakon-pelakon best, jalan cerita best, gambar cantik ooooooo..... cute betul bila tengok bawang putih dengan bawang merah lakonan sharifah aleya dengan adik dia. ning baizura memang best. tergelak aku bila tengok scene bendahara perli puteri gunung ledang bila puteri gunung ledang merungut dah dia dah hodoh, dah tak laku. cuma yang bosan sikit bila tengok mawi. upss teremosi. tak daya la, aku memang tak dapat buang perasaan bosan bila tengok dia.


penuh manusia dalam cinema masa aku tengok movie ni. kebanyakkannya parent bawak anak-anak diaorang. sesuai sangat la untuk kanak-kanak yang bajet-bajet macam princess tu kan. kalau aku dah ada anak pun aku akan bawa diaorang tengok movie ni. hahaa *__* tetiba berangan untuk masa depan pulak.



2 comments:

ada m0khtar said...

testing komen2... huh finally dpt gak komen... kne wat popup rupanye

Sheikh Hj. Abdul BARI Al-Muhammad Shahib Mirbath said...

Celcom bila nak bayaran cepat. X renti2 call macam along tapi servis x macam mana pun. Baik taubat dan pohon maaf pada pelanggan, kalau x mau terima pendapatan yg bersih syariah!! Jangan ambik hati tok sheikh tolong ingat saja sebab celcom dah celaru tu...