Saturday, March 27, 2010

dari cikgu kepada cikgu


di saat-saat buntu, berserabut, mula rasa goyah dengan gelaran CIKGU ni, akhirnya ALHAMDULILLAH muncul sesorang yang sangat aku respect menaikkan balik semangat aku yang dah agak pudar.


"RASAKAN YG TERBAIK SAHAJA"

kata-kata yang buat aku bersemangat balik dari CIKGU ISHAK MD SHAH. cikgu BM masa aku form 4 & 5, sekolah teknik alor setar. orang yang banyak membantu aku. bukan setakat dapat BM A1, tapi menjadikan aku manusia. aku pernah sebut nama CIKGU ISHAK (PAK AK) ni dalam entry teacher's day dulu. cikgu first yang aku sanjung. see!

InsyaAllah, aku akan berusaha pikul amanah ni. walaupun rasa mual dengan kerenah-kerenah yang menyerabutkan, aku akan tetap pandang yang baik je.
walaupun payah dapat mengajar subjek science, tapi aku akan berusaha gak jadi yang terbaik. misi peperiksaan pertengahan tahun ni, SIFAR GAGAL. untuk budak-budak degil & susah nak handle, aku akan cuba approach lain pulak.

3 comments:

Atiqah Jani said...

salam.. Hye cikgu Ada ! harap cikgu dapat berkongsi pengalaman menjadi cikgu dan cara cikgu handle bebudak nakal dalam kelas yea . hee .

p.s : pesanan dari cikgu anda tu sgt berharga ! terperosok jauh kata-katanya dalam hati sy yg membacanya .

Guru said...

Ada

memang susah ngajar sc bagi bebudak terutama kelas hujung, but nothing is impossible
keputusan 2009 SPM baru ni, sekolah akak sifar gagal utk spm sc...
first time!!

nothing is impossible

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ko musti buleh la...
go gurl...
hahahaha...