Saturday, October 31, 2009

dapur berasap


tekak aku ni mengidam nak makan spaghetti la pulak. mengada-ngada betul la tekak ni. dah melantak nasi sepinggan, tomyam ayam semangkuk, daging masak merah sepiring tadi tetap tak reti-reti nak puas lagi. tak puas, bukan tak bersyukur ye.. aku dah cukup bersyukur dapat melantak segala benda makan tadi.

tapi kalau dapat sepinggan spaghetti sekarang lagi la bertambah-tambah nikmat. badan je chomey, tapi nafsu makan bukan main je lagi kan.. *__* . sebenarnya aku terpaksa.. kan mici dah pesan kena tambah berat badan. jadi aku kena terus MAKAN, MAKAN, MAKAN. sila percaya bulat-bulat alasan aku ni okey.



Selamat datang ke ruangan dapur berasap. di mlm yg dingin ni, cikgu nak ajar murid-murid cara memasak spaghetti bolognese olala lalalala. masak siang esok je la ye, jangan try malam ni pulak. tak elok menjamu perut waktu cam gni. cekgu je boleh buat, murid-murid tak digalakkan.

bahan-bahan;
spaghetti
sos prego
bawang besar
bawang putih
batang calery
meat ball/sosej/daging cincang
mushroom
kiub ayam
cili

cara memasak;
rebus spaghetti, tos & campur butter sikit
tumis segala bawang. kalau nak pedas, tumis cili sekali
masukkan sos prego
masukkan air-ikut thp kepekatan yg anda suka
masukkan meatball/sosej/daging cincang
masuk batang calery, mushroom, kiub ayam, bahan perasa
kacau sampai sebati & mesra

hidangkan dalam pinggan
tabur cheese

sedia untuk dimakan
*__*





3 comments:

watip said...

nak try ! ! thank you!

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

copy menu tue..
hehehe...
kene try...
btol ke menu tue...
takut cik ada kasi je...
hehehehe...

ada.m0khtar said...

try la... pic tu hasil i yg masak tau ;)