Friday, August 28, 2009

kerabu mangga


selamat kembali ke ruangan resepi emak ye tuan2 & puan2

menu berbuka hari ni adalah.... taaaaraaaaaaaa!!! =========== kerabu mangga

actually, ni mmg menu wajib kalau aku balik umah.. maklumlah kerabat kat umah ni mmg hantu mangga

mudah je nk buat kerabu mangga ni..

bahan2 nye.=

dah semestinya MANGGA muda..
BILIS digoreng garing
KELAPA digoreng smpai kuning2 sikit kalernye
KACANG TANAH digoreng & ditumbuh sikit
BAWANG dihiris halus2
CILI padi & merah
GARAM
GULA

cara menyediakan =

campak je semua bahan tu dalam bekas or pape yg sesuai.. gaul sampai sebati.. siap untuk dihidangkan...

ni lah rupa kerabu yg dah siap
;)

chef p'qah yg sibuk menyediakan menu kerabu mangga ;)

6 comments:

yoro okino said...

huuhu
nak skit lerr

ainisz said...

cewwah. guna tips sendiri nampak? post pasal resepi lak. hakhak~

ada.m0khtar said...
This comment has been removed by the author.
ada.m0khtar said...

hahaha
tujuan entry ni nk menyatakan aku sgt2 rjin ke dapur... hahaha


ada og kt, klu rjin ke dapur makna nye dh leh kawen.., ;)

ada.m0khtar said...

hahaha
tujuan entry ni nk menyatakan aku sgt2 rjin ke dapur... hahaha


ada og kt, klu rjin ke dapur makna nye dh leh kawen.., ;)

tia said...

sedap sangat!