Wednesday, September 9, 2009

rancangan pendek

september,


october,


november,


disember....


lebih kurang 4 bulan lagi aku nk menghabiskan sisa2 hidup as students. insyaAllah by january, t'campak la aku kat ceruk mana2.. b'mula la life aku sbgai org yg dah b'kerja & tak boleh nk mengharap duet incik mokhtar lagi. ;(

dgn azam yg menggunung tak nak mengharapkan duet incik mokhtar lagi, so aku dah buat short planning yg akan b'mula serta merta after aku b'gelar insan yg ada gaji sendiri... maybe bulan 3, 2010 la rncangan ni akan b'mula.. biasa nye after 3 months baru dapat gaji kan.. january, february & mac t'paksa paw incik mokhtar lagi la nmpknye ;)

actually, planning ni untk jgka masa 2 taun after my graduation. tak yah nk plan jauh sgt, takut tak t'laksana plak. +_+ tenkiu mr vijayan (my papa, ahaksss.... my tutor la) sebb mengemukan kn idea bernas untuk buat life planning ni. list planning ni dh disusun mengikut keutamaan & kehendak hidup aku...

1. buy a car

senang nk pergi kerja nnt, tak yah tumpang2 org.. tak yah pinjam2 kereta incik mokhtar lagi..

plan asal nk beli satria neo, sbb aku suka body nye solid molid.., tp disebabkan incik mokthar yg sntiasa menjdi hakim, maka myvi or viva je la yg sesuai.. monthly tak byk kene byr, size pon chomey je mcm aku... tringin gak nak pkai swift sport, tp tak mampu lor untuk ms t'dekat ni ;(
red colour hokey!!!



2. attending course

sebagai bekalan hidup, kene la persiapkan diri dgn ilmu yg cukup.. wahhhh!!!! poyo je bunyi nye..


kelas masak untuk mantapkan skill di dapur bila dah b'hubby nnt.. ;) wlaupun aku ni sgt2 'rajin' ke dapur, tp demi hubby + my kids + my mertua aku sggup bagi diorg rasa air tgn aku

kelas make up untuk pastikan kejelitaan ini terus b'kekalan :) may be skills yg aku dpt nnt bleh jadi sumber tambah duet kan..

kelas menjahit.. ni sgt penting.... memandangkan tiap2 hari aku akan pkai baju formal (makna nye baju kurung & sewilayah dengan nye), so ada baik nye kalau aku boleh jahit baju sendiri.. saiz aku yg chomey ni mmg pening gak la kalau nk beli baju ready made.. lagi pun dulu masa kecik2 zaman cili padi aku mmg teringin sgt nk jadi tukang jahit.. mesin jahit puan zarina kat rumah tu mmg jahaman sbb anak2 cm aku ni la. ;) skills ni pun leh jadi sumber pendapatan gak nnt.. ;)



okey course ni tak leh tambah sumber pendapatan ye tuan2 & puan2.. boleh tambah dot..dot..dot.. je ;) wajib attend ni, tak leh tangguh2.. hahaha ;)



3. saving my money
menabung baik untuk masa depan.. skrg pun aku dah start sikit.. tp org2 dulu cakap sikit2 lama2 jadi bukit. tenkiu ye incik mokhtar krn mengajar anak u ni menabung.. ;) bangga la tu kalau dia baca ni.. simpan duet untuk pergi umrah, untuk sambung blajar, untuk waktu2 t'desak, untuk majlis khwin +_+

kalau simpanan cukup boleh la ikut incik mokhtar & pn zarina pergi umrah nnt.. tak sabar nak rasa tenang ;)



4. bisnes

memandangkan aku ni suka menghabiskan duet punya orang, so kena la buat sesuatu untuk pastikan poket ni tak kering. time ni nak nk guna segala skills yg ada..

tuition class, ambil upah jahit baju, ,,, akan difikirkan nnt :0

skrg aku baru b'jinak ala2 baby yg merah lagi la dlm arena ni ;)

ni la bisnes yg aku baru2 nak bina.. harap2 b'jln lancar la ;) nnt dah launch aku inform anda semua ye +_+



5. trip to jakarta


bila dah kumpul duet, maka kena habis kan sikit.. kumpul duet banyak2 sgt pun nak wat pa kan.. hahaha :) boleh la b'shoping barang2 for my engagement day.. engage??? tetttttt***


6. l00king for master offer

kalau ada rezeki insyaAllah aku nak masuk U balik.. tambah ilmu di kepala otak ni ;) layak ke aku nak smbung master kat canterbury christ church university??? tidak!!!


7. menjadi tunangan orang

12.12.12 cun kan tarikh ni... umur pun dah 25, elok sgt la aku ke alam 'itu' ;) masak pun dh pandai, jahit pun dah pandai, kursus kawin pun dah pegi, economi pun dah agak stabil.... tapi siapakah tunangan aku??? jeng..jeng... jeng... tggu.. jwpan nye anda akan dpat 2 tahun lagi je :)



. tamat disini dulu perancangan masa depan aku ni.. okey bye ;)

No comments: